BİR CÜT POÇT GÖYƏRÇİNİNİN NƏĞMƏSİ
BİR CÜT POÇT GÖYƏRÇİNİNİN NƏĞMƏSİ
(El-Sevərin “Yazı lövhəsi” kitabının çapdan çıxması münasibəti ilə)
Sevgililər
bu dünyanın ən azad adamlarıdırlar.
Amma
elə ki, sevgi rəsmiyyətə tabe oldu, azadlıqlar məhdudlaşar. Bunu, əslində onlar
özləri istəyirlər. Elə ətrafları da. Yəni onları ər-arvad elan edibən...
Bir
var ər-arvad, bir də var sevgililər. Bunlar fərqli şeylərdir. Ər-arvadın
sevgili olması bir az qəliz məsələdir, amma sevgililərin həm də ər-arvad olması
sınanmış işdir...
İkincilərdən
törəyənlər sevgidən doğulanlardır. Bu, uşaq da ola bilər, gözəl bir imarət də,
insanı bihuş edən bağ da, ən gözəl rəsm əsəri də... ŞEİR də...
Mən
gözəl şeirin sevəni olmuşam. Ona görə üzü Füzulidən Vaqifəcən, Bayrondan Heyneyəcən,
Puşkindən Axmatovayacan, Nazimdən Cemal Sürəyyayacan... poeziyanın qanın içə-içə,
o ağzıbağlı xəzinələrin yanavını aça-aça, elə poeziyanın qanadlarında uça-uça
buralara gəlmişəm...
Və
El-Sevərdən Sevinc El-Sevərəcən...
Sevinc
xanımın şeirlərindən çox yazmışam,çox danışmışam. Növbə El-Sevərindir.
Düzü,
bu şux qamətli, sevgi ilə dolu, utanmaq kimi ən gözəl insani duyğunu içində
daşıyan oğlanın şairliyindən əlimi üzmüşdüm: Sevinc kimi şeirlə ləbaləb dolu
olan birisini sevməklə şeir yazmaq çətin ki, yola getsin. Yəni, sanki o Sevincə
demişdi: sevgi məndən, sevilmək və şeir olmaq səndən.
Amma
şeir bir ağacdı ki, hər kəsi öz cövhərində bitiş tutur. Hətta can bir qəlb olan
sevgililərin də öz şeir ağacları olur.
Bir
filmə baxmışdım. Adını unutmuşam. Gənc ər-arvad
ikisi də yazır. Kişinin “helmi” var, qadının “elmi”. Kişi deyir ki, gəl içimizdəkini
birləşdirək, yazaq. Yazırlar və kişi hegemonluğu öz işini görür: yazılanlar
qadının adına deyil, kişinin adına çıxılır. Hətta sonradan qadının möhürü
açıqca sezildiyi üçün, tək o yazmalı olur – təbii ki, kişinin adından. Nəticədə
kişi Nobel ödülünəcən yüksəlir... daha arxası maraqlı deyil...
Sevincin
El-Sevəri şair edəcəyinə heç şübhəm yox idi. Amma qorxurdum ki, yazmayan, sevən,
aşiq olan şair olsun. Bir dəfə şeirlərini “Yazı”da çap edəndə ümidlənmişdim. Və
bu günlərdə eşidəndə ki, El-Sevərin kitabı çıxacaq, nə gizlədim, çox, lap çox
sevindim... Haçansa bir status yazmışdın onların ailəsi haqqında. Təxminən belə:
“Sizi çox sevirəm! Oğlum, qızım, qardaşım, bacım, qısası, ən əziz adamlarım
kimi.Övladlarınızı nəvələrim kimi istəyirəm. Yazılarınuza öz yazılarına sevinən
kimi sevinirəm! Çox doğmasınız. Həmişə bir yerdə olun. Xoşbəxt olun! “
Tanıyanlar
bilir ki, yerlibazlıq hissi yaddır mənə. Eə-Sevərdən əvvəl Sevincin şeirlərini
və özünü tanımışam. Sonra ikisini də bir yerdə görmüşəm, sevmişəm. Yalnız Rasim
Qaracanın yarızarafat, yarıgerçək eyhamından sonra bilmişəm El-Sevərin Zəngilandan
olduğunu...
Sonra
Sevincin qardaşını, ata-anasını, bu ailənin şeir kimi şirin övladlarını
tanımışam, sevmişəm.
Bu
ailə təpədən dırnağa şeirdən yoğrulub.
Qayıdaq
yazımızın qəhramanına – El-Sevərə.
Kitabından
danışacaqdım axı, gör haralara gedib çıxdım...
***
Kitab
bu kiçicik şeirlə başlayır:
Baxışlarımız
bir cüt poçt göyərçinləridir
oxudunmu məktublarımı?
Modern
şeirdə şairin oxucuya sızması kimi bir ilişki var. Tutmadısa, içinə sızmadısa,
sənin deyil, sənlik deyil. Yuxarıdakı üç sətrdə o qədər böyük mətləblər gizlənib
ki!.. Oxucu oxucudan çox şair olmalı. Onda o “məktub”dakıları da ala bilər göyərçinin
dimdiyindən. Və baxışlar. Sevən bir qəlbin baxışları. Hələ seviləninki... Eh,
uzun işdir. Bu qısa şeiri anlamaq üçün uzun sevgi yolu keçmək lazım. Onda xoşbəxt-xoşbəxt
baxacaqsan bu dünyanın oyunlarına. Hətta xoşbəxtlik anlayışı heç kimin
anlamadığı tərzdə sənə asan görünəcək. Sənin o xoşbəxtlik düsturuna kimlərin
güvənəcəyi heç vecinə də olmayacaq. Bax belə:
Konstitusiya kitabının
vərəqlərini cırıb
təyyarə düzəldir
çocuq
heç nəyin fərqinə
varmadan
necə də xoşbəxtdir...
Şairçün
xoşbəxtliyin tərs üzü bədbəxtlik sözündən başlamaz. Şairlər sevməzlər bu sözü.
Bəlkə ölçüyə, biçiyə, hecaya, vəznə, qafiyəyə də gəlməz, doğmaz, doğulmaz, barsız
qalar, burclamaz, çiçəkləməz, bəhərsiz qalar... Onda daha nələr olur, bilmirəm,
amma “dualar sahibsiz ölər”, “yer çirkli paltar iyi verər”:
bu il də çiçək açmadı
iydə ağacları
sahibsiz ölər dualar
küləklər də saçlarını
daramaz
həyətimizdəki ağacları
kəsdilər
elə bil
tanrıya bir dua da
azaldı
intihar etməyim gəlir
qorxuram deyələr
bir qız da qarıdı
qonşuluqda
göy
guruldayır
bəlkə yağış yağdı
yer çirkli paltar iyi
verir
duasız
eşit duamı
ilahi
deyirlər lal adamların
duası sənə tez
çatır...
Şairin
şeiri gərək özü özünü nişan verə. Misrasından, nəfəsindən tanıyasan. Məsələn,
“öldü” ilə ”oldu”nu eyni bilən, “qızı şəhid, oğlu fərari olan”, “əriqarışıq
basdırılan”, “bu qədər dərdlə yaşaya bildiyi üçün qəhrəman ana” olan birindən –
Minə nənədən danışırsa, üstəlik “qaçqın” demirsə, misrasında “qollarını şəhid
vermiş atalar da övladına qanad açar, qol açar“sa, şeirində “qarovulçu” əvəzinə
“qoruqçu” yazırsa, bu, El-Sevərdir.
Onun
şeirləri – sərbəsti də, hecası da – özünündür. Yəni, El-Sevər belə “dəhşət
şairdir”, belə “yeni ədəbi kəşflər edib” filan yox, sadəcə, bu adamın misraları
heç kimdən barınmayıb, heç kimin qapısına əlborcuna getməyib və heç kimin süfrəsində
gözü olmayıb... Yox, burda bir az ifrata vardım. Tək bir qapıya gedəsi olub –
sevgi qapısına. Elə o sevgilər də yazdırıb bu misraları.
O böyük qitənin böyük adamı Ruzvelt
yazırdı:”Ulduz olmaq asan deyil, işıq saçmaq üçün öncə yanmaq lazımdır.” Şairin
yanğısı ancaq sevgidəndir:
əməlli də yanmadım
isinəsən istimə...
Məhəbbət də ölümdür...
Gülüm, bir dəstə gül tap,
Gəl sevgimin üstünə...
El-Sevərin
şeirləri toyxanada, meyxanada qışqırıb oxumaq üçün deyil. Bunlar səssiz aşiqlərin
içdən oxuyacağı nəğmələrdir. Belə nəğmələr yalnız iki nəfərlikdir. Sonra bütün ikilərin dodağında səslənəcək... Naməhrəm əlin toxunmaması gərək...
...Hələ
yazıya alınmamış bir eşq dastanında deyilir ki, sevgililər ər-arvad olandan min
il sonra ravi əlini göylərə açıb dedi: ilahi, ərlə arvadın torpağı bir yerdən
götürülüb...
Və
göylərdən səda gəldi: sevənlərinkinə isə bir çimdik şeir qatdıq ki...
09.05.2020
Yorumlar
Yorum Gönder