AZAD QARADƏRƏLİ SEHRLİ ADAMIN SİRRİ, SİRPİCİ... (Gənc dostum Azər Xanların özü və sözü üzərinə deyilənlər)
AZAD QARADƏRƏLİ
SEHRLİ ADAMIN SİRRİ, SİRPİCİ...
(Gənc dostum Azər Xanların özü və sözü üzərinə
deyilənlər)
Bütün
insanlıq bir sirr-xudadı. Neçə milyarddırsa, o qədər milyard da insan baxışı,
insan duruşu, insan görünüşü və insan görünməzliyi var. Əvvəl saydıqlarımın
hamısı üzdə olanıdı insanın, görünməyən tərəfilə sirrdi insan, sehrdi,
bulmacadı...
İnsan
oğlunun ən böyük sirri onun ömrünə balta çalan nəsnələri sevməsi, dərdini
oxşaması, boyunu sevməsidir. Hələ bu misralara baxın:
Nə
edim, odu dərdim,
Od
oldum, odu dərdim.
Elə
yağdı ömrümə,
Sevinci
yudu dərdim...
Sevgili
dostum, şair qardaşım Azərin misralarıdır. Azər Xanlar, Azər Rəşidoğlu, Laçınlı
Azər, sirli, sehrli Azər, sadəcə Azər...
“Renessans
həsrəti” kitabımın 3-cü cildində yazdıqlarımdan:
“Sehr
odur ki, onun izahı yoxdur. Sehr odur ki, onun tilsiminə düşürsən və çıxmağa
çalışmırsan da. Sehr odur ki, orda rahatsan və başına nə gələcək, heç vecinə də
deyil. Sehr odur ki... Sehr həm də elə şeirin özüdü. Toruna saldısa səni, çətin
əlindən qurtarasan. Qurtarmaq nədi canım? Barama qurdu özü hörmürmü o sehrli
yuvasını?..
Dostum, keçmiş tələbəm və izzət-nəfsinə,
ədəbi-mədəni dünyasına, insanı davarınışına heyran olduğum Azər Xanların şeirlərində bir sehr, bir tilsim var. Hay
salıb özünü nişan verməsə də, yalnız o elmdən xəbərdarlar uyar o sehrə, tilsimə:
Cansız bir bədənəm indi,
Aldığım nəfəsə
baxma.
Uydurduğum
arzulara,
Düşdüyüm həvəsə
baxma.
Canı həsrət
sıxıb gedib.
İldırımlar çaxıb gedib.
Ürək çoxdan çıxıb gedib,
Boş qalmış qəfəsə
baxma.”
Azər
mənimçün şairdən çox, ədəbiyyat adamından çox, obraz kimi maraqlıdır. Bilirəm
ki, Azər kimi adama evini, ailəni, ölkəni etibar edə bilərsən. Belə adamların
varlığı dinclikdir, əmin-amanlıqdır, firavanlıqdır. Belə adamlara görə yerdə
qalan hədərə-hüdərələr də çörək yeyir, su içir, hava udur... Hava demişkən,
hava həm də eşqdi, sevgidi, şeirdi. Azərin də havası var, havalıdı Azər; eğqnən,
şeirnən dolu, ləbələb:
Adım
sözümdən keçəndə,
Düşümüsən
dilim üstünə.
Qurban
olum, gülümsə.
Gözümü
silim üstünə...
Pəh!
Sözə max”Gözümü silim üstünə”! Gözümü silim üstünə ki, dərdi, kədəri yusun
aparsın...
Azərin
elə misraları var ki, bir şeirdən, mənəm-mənəm şairin bir kitabından ağır gələr:
“Yollar
ayağını sıxdı, dar oldu...”
Yaxud
beləsi:
“Geyin
ürəyimi, qurbanın olum...”
Yaxud
beləsi:
“Ürəyimə
qol çəkib, öz imzanı atmısan...”
Dedim
axı, Azər ədəbiyyat adamından çox, mənə insan kimi, obraz kimi maraqlıdır. Belə
adamın elə özü şeir kimidir. Min ilin insanının, qədimdən-qədim bir türk kişisinin
abır, həyası var Azərin simasında. Azərin baxışlarından insan üçün indi qəhətə
çəkilmiş bir utancaqlıq, məsumluq yağır. Bəlkə də, elə buna görə, özünü gözə
soxa bilmir, mən də varam deyib sinə yırtmır. Amma Azər ədalətsizliyə, qəddarlığa,
saxtakarlığa, insanın insanı incitməsinə qarşıdır:
İlahi,
bu nə dünyadı,
Sevinc
də, qəm də ağladır.
Gəlmişəm
şikayətinə,
Bəndəni
bəndə ağladır...
Azər
bir də Laçındır. Pırpız saçıynan, sərt və gümrah baxışıynan, dik alnıynan... Ən
zəif şeirlərini Laçına yazıb. Hamımız beləyik. Obraz, subyekt güclü olanda yaza
bilmirsən. Laçın boyda güc, dağ, el varkən dustaqlıqda və sən azadlıqdasansa, ən
azı xəcalətdən yaza bilmərsən...
İndi
Laçın azaddı... Bilmirəm, Azər getdimi Laçına, toxtadımı, öpdümü daşından,
qayasından? Ya mənim kimi giley-güzardadır?
Buna
cavabım yox. Tək bildiyim o ki: Azərin içindəki Laçın bəlkə də mövcud Laçından
daha böyük, daha əzəmətlidir. Ona görə onun özünü də belə sirli-soraqlı edib..
Dağlar
kimi başı yığnaqlı olan dostumma Laçınlı günlər diləyirəm. İçindəki Laçını
görmüşəm, dışındakını da ona görə gedib görərəm...
01.04.2023
Yorumlar
Yorum Gönder