AZAD QARADƏRƏLİ “BULAQ”DAN GƏLƏN MƏLUQƏ XANIM
“BULAQ”DAN
GƏLƏN MƏLUQƏ XANIM
(Görkəmli aktrisa Məhluqə Sadıqovanın
portret cizgiləri)
Arı
beçə verir və ana arı qutudan çıxıb qonur uca bir ağacın hündür budağına, bütün
arılar daraşır o ana arının ətrafına, vız-vız vızıldayaraq aləmi başlarına
götürürlər. Hesab edin ki, o ana arı radiodur və biz yazı-pozu adamları onun ətrafına
yığışaraq vız-vız vızıldayır, bütün ölkəni
bizi dinləməyə məcbur edirik...
Eldar
Baxışın dəvəti ilə radioda işləməyim həyatımın ən yaddaqalan anlarından oldu.
Ömürümün 15 ilini verdiyim bu söz və səs məbədində çalışmaq mənə bir çox sənət
adamları ilə görüşmək imkanı verdi. Xüsusilə, işçisi olduğum uşaq verilişləri
redaksiyasında “Bəbə” radio teatrının radio tamaşalarını hazırlayarkən bir çox
aktyorlarla tanış oldum. Bunlardan biri də görkəmli aktrisa Məhluqə Sadıqova idi.
Eldar
Baxışın güneyli yazıçı, şah cəlladlarının əli ilə Arazın sularına qərq edilmiş
Səməd Behrənginin həyatından bəhs edən “Balıq ölümü” poeması əsasında qələmə
aldığı radiopyesini tamaşaya
hazırlamlıydıq. Yaşlı bir aktrisa lazım oldu. Rejissor Sədrəddin İsrafilov dedi
ki, öyrənmişəm, bu gün “Bulaq” verilişi* yazılacaq. Bəlkə, mənimlə gedəsən
studiyaya, Məhluqə xanımdan xahiş edək, bizim tamaşada həmin rolu ifa etsin.
Onu da əlavə etdi ki, bir az nasazdır, “Bulaq”dan başqa heç bir verilişə gəlmir.
Sən burda yeni adamsan, birlikdə xahiş etsək, bəlkə razılaşar. Baxma e, Məhluqə
xanım o rolu götürsə, tamaşanın da çəkisinə təsir edər...
Razılaşıb lazım olan vaxtda
studiyaya yollandıq. Aktyor dostum İlham Əsgərovla mərum Əhməd Oğuz dəhlizdə
söhbət edirdilər. Mən onlarla görüşüb, fikrimizi İlhama dedim və xahiş etdim
ki, Məhluqə xanımı yola gətirməkdə bizə yardımçı olsun.
İlham
gülə-gülə dedi ki, mənə də bir rol yazın, Məhluqə xanımı razı salım. İlhamın zarafatına gülüşdük və Sədrəddin qayıtdı ki, ay İlham,
zarafat öz yerində, onsuz da bunu deyəcəkdik, səninçün də yaşlı kişi obraz var,
elə onu da sən səsləndirərsən.
Və az sonra Məhluqə xanım gəlib çıxdı. Hamı ilə salamlaşıb studuyaya
keçmək istəyəndə İlham onu saxladı:
-Məhluqə
xanım, Sədrəddini tanıyırsan, Azad da yazıçıdır, radioda təzədir deyə, bəlkə
tanımazsan... Uşaq verilişlərində radio tamaşa hazırlayırlar... Bir yaşlı qadın
rolu var, sizdən xahiş etməyə gəliblər... Özü də Eldar Baxışın arzusudur ki, o
rolu siz oynayasınız...
Məhluqə
xanım bir Sədrəddinə, bir mənə baxdı və özünəməxsus şirin tərzdə gülüb, day gəlmisiz
də, söylədi, sonra İlhamı göstərib, “yəqin İlham da var orda, ona vaxtını
deyin, birgə gələrik” dedi və studuyaya
girdi. Biz rahat nəfəs aldıq...
...Yazılış
prosesinin bir az çətin olacağını düşünürdük. Əsər şeirlə olduğundan və
hazırlaşmağa vaxt qalmadığından narahat idik. Amma Məhluqə xanım cəmi iyirmi dəqiqəyə
makina vərəqlərini gözdən keçirib, “getdik” dedi və inanın ki, çox rahat şəkildə
işi başa vurduq.
Məhluqə
xanım rolunu ifa etdikcə düşünürdüm ki, bu təcrübəli xanım sözlə necə səliqəli
davranırdı. Hətta Eldar Baxış poeziyasının qatlarından gələn bəzi sözlərin
deyilişini elə rahatlıqla səsləndirirdi ki, təəccüblənməyə bilmirdin. Xüsusilə
Səmədlə Ölüm arasındakı dialoqda Ölümün sözlərini elə canlandırırdı ki, adamın əti
ürpəşirdi:
De
ki, qabaqda Ölüm var,
Dur,
durduğun yerdə, Səməd.
Ömür
bir dəfə verilir,
Verilmir
ki, bir də Səməd.
Düşüb
fikir, söz düyünə,
Yüz
ilgəyə, yüz düyünə,
Bilirəm,
sən dözdüyünə,
Dözməz
şir də, nər də, Səməd...
Yazılışdan sonra bizim redaksiyadakı otağa gəlib, bir fincan çay içdik,
söhbət etdik. Mən indi unutduğum söz və ifadələri onun necə rahatlıqla səsləndirdiyinə
heyrət etdiyimi bildirəndə "Mən də qarabağlıyam” dedi və gözləri yol çəkdi.
“Mənim şəhərlər şəhəri Şuşam, Eldarın Qubadlısı, sizin Zəngilanınız indi
iğaldadır. Amma sözlərimiz ki, işğal olunmayıb. Eldar sağ olsun ki, belə
tamaşalar yazır, radionun fondunu zənginləşdirir...”
Sonra
nəsə fikirləşib, gülümsündü: “Dayan e, biz zəngilanlılarla qohumuq axı!.. Hə,
sizin kəndin adı Qaradərəmi oldu? İşə bax, onlar da Qaradərədəndirlər...”
Bu
vaxt Eldar Baxış da gəlib çıxdı və Məhluqə xanımla, İlhamla səmimi görüşdü.
Heyf ki, bu xanım-xatın aktrisanın başladığı söhbət yarımçıq qaldı. Eldar ona təşəkkür
etdi ki, xəstə olsanız da, tamaşanı ifa etmisiniz. Onda Məhluqə xanımın şux bir
tərzdə “canım, gərək biz sizə təşəkkür edək ki, belə əsər yazmısınız, hələ üstəlik,
oynamağa dəvət etmisiniz, hələ buna görə pul da yazacaqsınız” deyib güldü və
hamımız gülüşdük...
...O
gündən sonra hər dəfə radionun dəhlizlərində Məhluqə xanımı görəndə ayaq
saxlayıb salamlaşar, hal-əhval tutardım. O da öz növbəsində mənə təskinlik verərdi:
“Görürəm,
çox kədərlisən. Üstəlik, yazıçısan... Heç narahat olma, inşallah bir gün gələr,
o torpaqlar işğaldan azad olar... Mən o günü görməyə bilərəm, amma siz hökmən
görəcəksiniz...”
Hər
dəfə ayaqüstü görüşəndə istəyirdim soruşam ki, ay Məhluqə xanım, deyirdiniz ki,
zəngilanlılarla qohumsunuz, kim idi o qohumlarınız, bəlkə mənə bir ipucu verəsiniz?
Amma
mən ağzımı doldurub o sualı vermək istəyəndə hansısa rejissor, yaxud aktyor bir
böyürdən çıxıb, onu ərklə söhbətə tuturdu və mənim kimi utancaq bir kənd
adamının sözü ağzında qalırdı. Belə-belə, bir gün eşitdim ki, çox bərk xəstədir
və nə yazıqlar ki, o böyük insan bir daha ayağa qalxmadı. “Bulaq” verilişi də,
bizim radionun dəhlizləri də, onun radio teatrında, digər teatrlarda oynadığı
rollar da, mənim ona verəcəyim sual da yetim qaldı...
Qarabağ,
o cümlədən Şuşa, Zəngilan, Qubadlı işğaldan azad olunanda Məhluqə xanımı
xatırladım... Bir də Behbud bəyi xatırladım...
Yəqin
bu adı eşidib təəccübləndiniz, eləmi?
Elə mən də eşidəndə təəccüblənmişdim...
...İllər
sonra biləcəm o sualın cavabını. Demə, Məhluqə xanımın zəngilanlı qohumu onun bacısı qızı Gülnara
xanımın həyat yoldaşı - haqqında “Yerin
altını da, üstünü də bilən adam” adlı portret yazısı yazdığım keçmiş metro mühəndisi,
kitabsevər insan, dostum Behbud bəy imiş. O Behbud bəy ki, Məhluqə xanımın
yubileyinin özünə yaraşan şəkildə qeyd edilməsində yardımçı olmuşdu – bax
Qarabağın işğaldan azad edildiyi o gözəl günlərdə Behbud bəyi də xatırladım...
Və təbii ki, onun sevgili xanımı - Məhluqə Sadıqovanın əzizi Gülnarə xanımı
xatırladım... Xala-bala hər ikisinin ruhu şad olsun...
(Burada
bir məsələni ayrıca qeyd etməliyəm. Behbud bəyin yubileyində yaxından tanış
olduğum xalq artisti Hacı İsmayılov onun haqqında danışarkən demişdi: “Məhluqə
xanımın yubileyinin qeyd edilməsində Behbudun xidməti əvəzsizdir. Bir oğul kimi
sinəsini qabağa verib, nə gərəkirsə, etmişdi.”)
Sonralar
artıq dostlaşdığımız Behbud bəydən bu barədə soruşanda “o gözəl sənətçi xanım özü buna layiq idi, biz də layiq olanı
etdik” demişdi.
Layiq
olanı etmək...
Budur insan oğlunu min illərdir bu dünyaya bağlayan, həyatını mənalı edən,
gözəl dünyamızı yaşamalı edən...
S.A. (Söz Ardı.)
Mən
mistikaya inanan biri deyiləm desəm, yalan olar. Bəlkə elə buna görə də başıma
həmişə mistik hadisələr gəlir. Və bu hadisələr hekayə və romanlarımdan da yan
keçmir.
Biz
Sədrəddinlə o verilişi hazırlayıb efirə verə bilmədik. İkinci lentin tam
ortasından təxminən on beş dəqiqə yararsız idi. Həmin hissəni təkrar yazdırmaq
imkanımız olmadı, çünki Məhluqə xanım xəstə olduğu üçün radioya gələ bilmirdi.
Məcbur olub, başqa aktyorların ifasında yenidən yazdırdıq tamaşanı. Tamaşa efirə
gedəndən az sonra Eldarı zəhərlədilər. Neçə ay xəstəliklə mübarizə aparsa da,
şair vəfat etdi...
Bir
neçə il sonra Məhluqə xanım, ardınca da İlham vəfat etdilər...
Sonra
dünyamızın başının üstünü alan daha qorxunc ölüm təhlükəsi – korona virus
kabusu...
Məhluqə
xanımın “zəngilanlı qohumu” Behbud bəyin sevgili həyat yoldaşı Gülnarə xanımın
ölümü – ömrü boyu barışılmayacaq hadisə baş verdi...
Səmədi,
Eldar Baxışı öldürən Ölüm sanki bizi qarabaqara izləyirdi...
...Sonra
daha böyük ölümlər oldu - Qarabağ uğrunda üç mindən artıq şəhid verdik...
Hər
ölümün sonunda həyat var.
Qarabağımız,
Şuşamız, Qubadlımız, Zəngilanımız işğaldan azad olundu...
Könül
istər ki, Məhluqə xanımın məzarı başına gedib ucadan qışqırasan:
“Şuşa,
sən azadsan!”
-------------------------------------------------
*Azərbaycan raiosunun ən uzunömürlü və ən
çox dinlənilən verilişlərindən biri.
(“Siftə” əsərindən)
17.05.2023
Yorumlar
Yorum Gönder