YENI ƏDƏBİYYAT, ƏN YENİ ƏDƏBİYYAT VƏ ÜMUMİYYƏTLƏ ƏDƏBİYYAT* (Gən bloqçu, nasir Əli Novruzovun hekayələr kitabı üzərinə bəzi notlar)
YENI ƏDƏBİYYAT, ƏN YENİ ƏDƏBİYYAT VƏ ÜMUMİYYƏTLƏ
ƏDƏBİYYAT*
(Gən bloqçu, nasir Əli Novruzovun
hekayələr kitabı üzərinə bəzi notlar)
Biri mənə məktub yazıb, baş redaktoru
olduğum “Yazı” dərgisini oxuduğunu, hətta bəyəndiyini yazır. Ardınca bildirir:
heyf ki, siz avanqard çap etmirsiniz... Çaşıb qaldım. Bəyənir, fəqət heyf ki...
Bir də axı sən nə bilirsən ki, mən avanqard çap etmirəm? Bir də axı nədir
avanqard? Sən avanqard nəyə deyirsən?
Bu acıqlı gəlişmədən sonra keçirəm mətləbə.
Facebookun yazıçı üçün ziyanları çox. Lap çoxdur. Zira xeyri ölçüyəgəlməzdir.
Çoxlu yeni sifətlər görürsən (bu yazıçı üçün hava-su kimidir), yeni tanışlar
qazanırsan ki, bunlar potensial oxucularındır, ən nəhayət ədəbi simalarla
burada nəfəs-nəfəsə qala bilirsən.
Mən ədəbiyyatçı dostu az olan yazıçılardanam. Səbəb də odur
ki, sözü üzə deyənəm, nöqsan bildiyimi içimdə iylədə bilmirəm və düşündüyümü
yazanam. Bu da ədəbi cameədə qəbul olunmayan şeydir. Üzünə hırılda, baldada
başın kəs - (37-də bizi az məsafə ayırır), vəzifədədirsə, yazısını tərifləməkçün
axşamdan növbəyə dur – (bu indi ən dəbdə olanıdır), vəzifədən çıxıbsa, nəinki
yazısını oxu, heç telefon zənginə də
cavab vermə - (bunun canlı şahidi özüməm)...
Amma dostlarımın siyahısında elə
adlar var ki, mənə qibtə edə bilərsiniz. O yeni adlardan biri bloqçu Əli
Novruzovdur. Əli bəyi çoxdan tanıyıram, (guya ki, Əlinin bir əlli yaşı var,
halbuki indi İstanbulda tibb uzmanlığı keçən oğlumla yaşıddır!) fəqət
facebookdan. Sonra orada yazışmamızın, qiyabi dostluğumuzun tarixi başlandı ki,
bu da edər uzağı bir il. Və biləndə ki, o mənim yazılarımı oxuyanlardandır,
(bunu ortaq dostumuz Namiq Şaman demişdi – o da azsaylı dostlarımdandır)
yazışmamız başlandı. Qaldı ki, əyani görüşümüzə, onun tarixi vur-tut bir-iki
gündür! Bəli, Əli bəy məni kitabının təqdimatına dəvət etmişdi və biz orada
tanışlığımızı rəsmiləşdirdik.
Mən eşidəndə ki, Əli Novruzov hekayə
yazır, təəccüblənmədim. İçində bu qədər enerji daşıya bilən bu gəncin sabah
roman yazması da mümkündü, hətta hər hansı bir qeyri-adi ixtiraya imza atması
da. Zatən, o bunu 14 dekabr tarixində etdi – “7 hekayə” kitabını oxuculara təqdim
etməklə.
Kitabı əlimə götürənəcən Əlinin bircə
hekayəsilə tanış idim. Amma məşhur misalda deyildiyi kimi, dənizin suyunun
dadını bilmək üçün bütöv dənizi içməyə gərək yox ki.
İlk oxuduğum hekayə “Pir” adlanırdı.
Bu mövzuda ədəbiyyatımızda çoxlu sayda bədii nümunələr var. Fəqət Əli bəyin
yanaşması bambaşqadır. Pirin yanındakı kəndin camaatı bir günün içində yoxa çıxıb.
Mayya şəhərlərində, kəndlərində adamlar
necə yoxa çıxıb, elə. Evlər qurulu, qazan ocaqda qaynayır, heyvanlar tövlədə...
Yox. Qatıb-qatışdırdım, bu sonuncular əlinin hekayəsində deyil, Mayada da belə
olmayıb... olub e, daha tövlə-filan... bu daha mənim öz fantaziyamdır...
Nəysə, haqqında söhbət açdığım hekayə kitabda
sonuncu gedib. Müəllif iddia edir ki, bu heç hekayə deyil, sadəcə bonusdur. Nə
bonus? Neç Bank-of Bakudan bonus-zad almamısınız? Elə baxırsınız ki, elə bil
qazandığını banklara verən siz deyilsiniz?!
Kitabda 7 hekay olduğunu demişdim. Birinci hekayə - “Fəlakət” alleqorikdir. Rəmzi baxanda hər
şeyimiz alleqoriya deyilmi? Heyvanlar, quşalr ağlayıb özlərini didib-dağıdırlar
ki, Darvin nəzəriyyəsinə görə heyvanların mənşəyi insandır, yaxud tərsinə, insanlar heyvandan əmələ gəlib. Heyvanlar bu
tarixi ədalətsizliyi əsla qəbul etmək istəmirlər!
“Gurilla ildırım vurmuş kimi
bağırdı:
-Səni görüm lənətə gələsən,
Darvin! Min lənətə! Gör başımıza nə oyun açdın! Apardın bizi o murdar, şərəfsiz
insana caladın! Bədnam elədin! İndi biz heyvan içinə necə çıxacayıq?!”
Kitabda solçunun öz hekayəsi, millətçinin, romantikin, post-modernistin
öz hekayələri var. (Yəni hər kəs burada öz hekayəsini tapa bilər.) Post-modern
demişkən, “Yayı olmayan il” hekayəsi bu qəbildəndir. Bulqakovdan tutmuş onun məşhur
pişiyinəcən, Sevda Sultanovadan Şekspirəcən... burada var. Bütün hekayələrində
olduğu kimi, burada da yazıçının səmimiyyətilə yüngül ironiyası bir-birinə
çulğaşıb.
Kitabda
“Boyunbağı” adlı plagiat hekayə də var. (Bu plagiat sözü müəllifin özünə
aiddir) Məşhur deyimdəki kimi: hər şey
deyilib, hər şey yazılıb, bizə qalan plagiatdır. Müəllif ingilis ədibi S.Moemin
qəhrəmanlarını və eyni situasiyanı hekayəsinə elə transfer edib ki, bu “plagiat”ın
necə orijinal olduğunu görməmək olmur. Yenə müəllifin incə yumoru hər iki hekayənin
arasından ustalıqla sivişə bilir – burada ən gözəl ədəbi kalkaya müşahidəçi
olur oxucu. Hər iki hekayədə bir nəsnə hakimdir: soyuq qızıl və onun xridarları
isti insan nəfəsi qarşısında dözümsüzdür.
Zərgər gerçək qızılı deyil, insan qəlbinin döyüntülərini
seçirsə, nsanlıq hələ ölməyib!
Topluda
“Qırx mühafiz” adlı millətçi (deyim müəllifindir) bir hekayə də yer alıb. Türk
babalarımızın şanlı-şövkətli zamanlarda, imperialar dövründə yürütdüyü dünya ağalığı siyasətinin bu gün
iflasa uğradığına və bütün millətçi kəsimlərin belə iflas edəcəklərinə bir işarədir
sanki bu yazı. Bu vərəqlərin arxasından bir baş boylanaraq bir zamanlar böyük
çin səddini tikdirilməyə məcbur edən babalarına əl edir, vidalaşır elə bil.
“Şəhər”
adlı absurd hekayədə (bu qeyd də yazarındır) rəmzlər bir-birini ayaqlayır.
Bilmirsən hansına ayaq verəsən. Göyə bulud gəlməməyəmi, vedrəsiz ölkəyəmi, dənizin
dibində suyun tükəndiyinəmi, yoxsa hekayənin
2-ci hissəsinin müəllif tərəfindən yandırıldığınamı?
Əlbət,
bu 2-ci hissə ayrı anlamdadır. Mən isə onu belə yozdum: yandırıb-eləməyib, sadəcə
bu 2-ci hissə kitabın davamıdır ki, yaxın bir ildə onu da oxuya biləcəyik.
Rəmz
dedim. Kitab başdan-başa rəmzdir. Elə 7-nin özü də. Və mən bu kitabda bir
barmaq hədəsi də gördüm: üstümü unlu görüb, adımı dəyirmançı qoymayın, mərc gəlirəm
ki, sizdən yaxşı yaza bilərəm!
Hə, mərci
elə-belə işlətmədim. Bunu da duydum: sanki müəllif hansısa dostuyla mərc tutub
və oturub bu hekayələri yazıb. Sonda hər ikisi görüb ki, alınıb! Adi bir
zarafatdan sənət əsəri! (Əlbəttə, bu da mənim yarızarafat-yarıgerçək mülahizələrimdir.
İnanmırsınız, gəlin mərtc tutaq. )
1.S.A.(Söz
Ardı – mən məşhur P.S.-in yerinə bunu
işlədirəm.)
“Yeni
ədəbiyyat”, “ən yeni ədəbiyyat”, “avanqard ədəbiyyat” kimi adlarla kitablar
çıxır günümüzdə. Bunların bəziləri o yarlıqlara uyarlı olsa da, ƏDƏBİYYAT
- əsl ədəbiyyat yarlıqsız olur. Hamı ədəbiyyatın adına həsəd aparıb həmişə.
Yenə belə olacağına əminəm.
2.S.A
“7
hekayə” kitabından təqdimat günü 400
nüsxəyə yaxın satılıb! Mən təqdimatda heç vaxt üzlərini görmədiyim gənc, amma
çox gənc oxucular gördüm. Əli bəy təkcə yazmayıb. Öz oxucularını da yetişdirib!
Bu çox mühüm şərtdir. Uğurlar, gənc dost!
1937.az
saytı, 2013-cü il
----------------------------------------------------------------------------------------
*Yazı müəllifin “Renessans həsrəti”(Birinci
kitab) (Qanun, 2014) esselər, müsahibələr və ədəbi statuslar toplusunda nəşr
olunub.
Yorumlar
Yorum Gönder