AZAD QARADƏRƏLİ MƏMMƏD İSMAYIL ƏFSANƏSİ (Təklif edirəm ki, hər il 1 noyabr Məmməd İsmayıl Poeziya günü kimi qeyd olunsun.)
AZAD
QARADƏRƏLİ
MƏMMƏD İSMAYIL ƏFSANƏSİ
(Təklif edirəm ki, hər il 1 noyabr Məmməd İsmayıl Poeziya günü kimi qeyd olunsun.)
Həmişə
düşünmüşəm ki, əsl şairlər zamanında əfsanəyə bürünənlərdir. Ya özlərinin təsirilə,
ya davamçılarının düzüb qoşması ilə onların ətrafında bir tilsim, bir sehr
formalaşır ki, həm şəxsiyyətləri, həm poeziyaları o sehrdən, o tilsimdən
boylanıban dürlü-dürlü laflar, söyləntilər yaranmasına səbəb olarlar. Təbii ki,
ilk növbədə onların yazdıqları zamanın sınağına sinə gərər, o tilsimi bir az da
sehrləyib oxucusuna elə tilsimqarışıq vermiş olar. Məncə, poeziyanın bir gücü də
elə o sehrdədir. Gözünü yum, ağlını işlətməyə çalış və lap sonda biləcəksən ki,
o şairdən sənə qalan elə o xoş sehrdir. Yoxsa min il qabağın deyimini ha yoz
ki, bir yana çıxasan...
Homerin
kor olması da, Nizaminin padşah sarayına getmədən öz kəndində söz padşahı
olması da, Nəsiminin dərisinin soyulması da, Füzulinin bu gün də almalı olduğu
doqquz axçası da, Musa Cəlilin faşizmə meydan oxuyan itkin misraları da,
Nazimin can üstə olan kommunizmi bir ceviz ağacının Gülhanə parkındakı
yapraklarına bükməsi də... Və günümüzü əfsanəsi Məmməd İsmayılın ölmədən öncə
Çanaqqalanı fəth edibən türkün qəlbində ölməzlik qazanması da...
...Mən
Məmməd İsmayılı yazıçıların Sovetin pul-parasının içində üzdüyü illərdə
tanımamışam – mühacirətə gedəndən sonra yeni zamanın poçt göyərçini olan
internet üzərindən tanımışam və bir-birimizə feysbuk adlı sehrli-sirli aləmdə
isinişmişik. (Əslində, mən şairi çoxdan, 80-90-lardan tanıyırdım, fəqət
qarşılıqlı tanışlıq o sehrli aləmə düşür.)
Elçibəy
və Rəsulzadə haqqında hekayələr kitabımı oxuyuban möhtəşəm bir ön söz yazması
tanışlığımızı dostluğa çevirdi. Sonralar “Siz olmayan zamanın Məmməd İsmayılı”
adlı yazım saytlarda yayımlananda çox sevinmiş və “ürəyimdən keçəni yazmısan”
demişdi.
Bu
sətirlər o yazıdandır:
“Mən
Məmməd İsmayılı o qədər də dərindən tanımıram.
Bilməyənlərə: bu yazıda iki cür anlam var: fiziki-bioloji və ruhi. İlk
cümlə fiziki-bioloji mənadadır: kişi ilə bir stəkan çay içmədim, bir qısmat çörək
kəsmədim, qədəh şairləri kimi stəkan toqquşdurmadım...
Amma o sizin Məmməd İsmayıldır ki, onu siz özünüz də sonacan
tanımırsınız. Sizin gördüyünüz üzdədir, sifətdədir, fizikidir, biolojidir.
Mənim
tanıdığım Məmməd İsmayılsa daha qədimdir, daha yaşlıdır, daha müdrikdir. Siz, nə
yazıqlar ki, onun varlığını belə bilmirsiniz. Bilsəydiniz, vurub Uruma-Şama
getməzdi ki...
Yazıçının həyatında yerdəyişmə mühüm əlamətdir.
Əslində, bu, zorən mühacirət idi...”
Hə, Məmməd İsmayıl öz ətrafında
hördüyü tilsimi, sehri mühacirəti ilə bir az da qalınlaşdırdı...
Xalqın
şairi ola-ola xalqından uzaq düşdü. Təbii, yalan-palan xalq şairlərindən onun
bir fərqi də bu idi...
Ərəblərdə
bir məhcər ədəbiyyatı deyilən termin var. Yəni mühacirət ədəbiyyatı. Bizdə uzun
müddət bu kəlməni ağıza almaq yasaq idi. Elə buna görədir ki, az qala bütün
Avropanı yad dildə fəth edən romanımız “Əli və Nino”nun özü var, müəllifi
yoxdur. A kişi, qorxu, xof hələ də canımızdan çıxmadığı üçün o boyda əsərə yiyə
duran yoxdur. Hansısa yevreyə aid etmək istəyi də bir tilsimdir...
O
boyda Azərbaycan Himni də onun kimi. Əhməd Cavadın qanı halaldı deyib güllələyəndən
az qala yüz il sonra müəlliflər artmağa başlayıb. Xalq isə elə Əhməd Cavad
deyib durur...
Məmməd
İsmayıl ömrü də bir Əhməd Cavad ömrü kimidir. Nə olsun qurşunlanmayıb...
...Mən
bir internet ststusumda yazmışdım ki, hər ilin bir gününü – şairin doğum gününü
düşünmək olar – Məmməd İsmayıl Poeziya günləri kimi qeyd etmək lazımdır. Hələlik,
oxucuları səviyyəsində Tovuzda, şairin kəndində, məzarı başında edək, sonrasını
zaman yoluna qoyacaq...
Bu
da bir tilsimin qırılması, sehrin dağılması olar...
Məmməd
İsmayıl əfsanəsi yaranar, yanar korun-korun...
İlk
çınqısı, çırpısı bizdən, qalanını zaman yoluna qoyacaq...
30.10.2025.

Yorumlar
Yorum Gönder